نشست هم اندیشی عفاف و حجاب در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان

۰۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶ کد : ۲۲۹ اخبار مراکز
تعداد بازدید:۱۴۵
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان، روز سه شنبه مورخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، نشست هم اندیشی در خصوص عفاف و حجاب در مرکز، با حضور دکتر حسن خان احمدی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان، سیدمحمد حسینی، معاون اجرایی واحد استانی، حجت الاسلام و المسلمین اباذر میرشاهی، رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، محمدابراهیم زنگانه، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان و همچنین مدرسان و کارکنان این مرکز برگزار شد.
نشست هم اندیشی عفاف و حجاب در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان

در این نشست، محمدابراهیم زنگانه، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست و تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵خرداد، در خصوص جایگاه شهدا و موضوع حجاب مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین اباذر میرشاهی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مطالعه وصیت نامه شهدا، گفت: ما باید بر مطالعه خاطرات و وصیت نامه شهدا اهتمام ویژه داشته باشیم، چرا که شهدا راه را  برای ما ترسیم کرده اند تا در فتنه ها گرفتار نشویم.

وی گفت: اکثر وصیت نامه های شهدا را که نگاه می کنیم می بینیم که به مسئله عفاف و حجاب توجه ویژه داشته اند.

رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان، بعداز پاسخ به برخی سوالات مطرح شده در خصوص مسئله حجاب در پایان گفت: ما برای تبیین مسائل دینی نیاز به مطالعه کتب دینی و تاریخ اسلام داریم چرا که خود اسیر شبه ها نگردیم، آگاهی ما را در این مسیر ثابت قدم خواهد کرد.

در ادامه نشست دکتر حسن خان احمدی گفت: هزاران نفر بخاطر اینکه حکومتی بر مبنای دین بیاید و حاکم شود خون دلها خورده اند . پس این حکومت وظیفه دار بستر را آماده کند برای ترویج دین اسلام و آنچه که بر مبنای  این دین می باشد.

ایشان مسئله حجاب را هدف اصلی دشمن ندانستن و گفت: در اتفاقات اخیر صحبت فقط بحث حجاب نیست بلکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است که هر آنچه برای ما مزیت است به عنوان نقص برای ما تعریف کند، با فضای مجازی که حکمرانش است. دشمن میدان را از فضای حقیقی به یک فضای مجاز برده که فرماندهی و سلاحش در دست خودش است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان، در پاسخ به این که چرا در کشور رفراندو برگزار نمی شود گفت:  رفراندوم تنها معیار شناخت دیدگاه های پیرامون نظام های سیاسی نیست . بلکه راهکارهای از قبیل انتخابات ، راهپیمایی ، نقد و بررسی عملکرد مسئولین ، کمک به تحقق اهداف، رفع مشکلات و همکاری در پیشرفت کشور در تمامی عرصه ها برای شناخت دیدگاه های آنان وجود دارد .

در این نشست نیز حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل عفاف و حجاب، فضای مجازی و همچنین جهاد تبیین مطرح کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی بدون کنکور علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بدون کنکور


( ۱ )

نظر شما :