خوشنامی جهاددانشگاهی و اعتبار مدرک، علت اصلیِ انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی است

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۴ کد : ۱۲۱ اسلایدر اخبار عمومی
تعداد بازدید:۴۱۶
نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در سراسر کشور نشان می‌دهد که خوشنامی جهاددانشگاهی و اعتبار مدرک، علت اصلیِ انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی است.
خوشنامی جهاددانشگاهی و اعتبار مدرک، علت اصلیِ انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی است

دکتر محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: معاونت پژوهشی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، با هدف شناخت دقیق‌تر دلایل گرایش دانشجویان مراکز به ادامه تحصیل در نظام آموزش عالی مهارتی و انتخاب مراکز جهاددانشگاهی، نظرسنجی آنلاین را با جامعه آماری 9000 نفر از دانشجویان انتخاب‌واحدکرده ورودی مهر 1401 مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی برگزار کرد.

علت انتخاب دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برای ادامۀ تحصیل

دکتر گودرزی گفت: در پاسخ به اینکه «چرا با وجود دانشگاه های متعدد (آزاد، پیام نور و ...) دانشگاه جامع علمی-کاربردی را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کرده اید؟»، اولویت اول پاسخ‌دهندگان، معتبربودن مدرک دانشگاه علمی ـ کاربردی (58 درصد)، اولویت دوم پاسخ‌دهندگان، سهولت ورود به دانشگاه علمی ـ کاربردی (42 درصد)، اولویت سوم پاسخ‌دهندگان، شعبه‌ها (مراکز) زیاد دانشگاه علمی ـ کاربردی (58 درصد)، اولویت چهارم پاسخ‌دهندگان، شهریه پایین‌تر (58 درصد) و اولویت پنجم پاسخ‌دهندگان، مناسب‌بودن زمان برگزاری کلاس‌ها (60 درصد) بوده است.

علت انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی

رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت: در پاسخ به اینکه «چرا با وجود مراکز علمی ـ کاربردی متعدد در شهر شما، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را انتخاب کرده‌اید؟»، اولویت اول پاسخ‌دهندگان، شهرت، خوشنامی و برند جهاددانشگاهی (56درصد)؛ اولویت دوم پاسخ‌دهندگان، فضای علمی ـ آموزشی بهتر و کادر علمی مجرب (60 درصد)؛ اولویت سوم پاسخ‌دهندگان، شرایط مناسب پرداخت هزینه تحصیل ، از جمله تقسیط شهریه و ارایه وام دانشجویی (58 درصد)؛ اولویت چهارم پاسخ‌دهندگان، شهریه پایین‌تر (58 درصد) و اولویت پنجم پاسخ‌دهندگان، ارائه رشته مورد علاقه در مرکز جهاد (58درصد) بوده است.

نحوه آشنایی با مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی

به گفته دکتر گودرزی، پاسخ‌دهندگان درخصوص نحوه آشنایی خود با مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، 56/61 درصد به آشنایی ازطریق دوستان و آشنایان، 30/23 درصد، جستجو در گوگل، واتساپ، تلگرام و لندینگ‌پیج موسسه، 49/21 درصد سایت سازمان سنجش، 23/17 درصد بنر و تراکت، 68/15 درصد، توصیه مشاوران محل تحصیل قبلی، 3/16 درصد تجربۀ استفاده از سایر خدمات جهاددانشگاهی را راه آشنایی خود را مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی اعلام کرده‌اند.

رضایت دانشجویان، سرمایه اجتماعی جهاددانشگاهی

رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، گفت: 58 درصد از پاسخگویان، نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرایند ثبت نام را بسیار خوب، 21 درصد خوب، 17 درصد متوسط، 2 درصد بد و 3 درصد خیلی بد ارزیابی کرده‌اند که نشان‌دهندۀ رضایت بالای دانشجویان از نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرایند ثبت‌نام در مراکز است و باید از زحمات همکاران مراکز تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به نتایج نظرسنجی و تحصیل بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی گفت: این نتایج و استقبال خوبِ دانشجویان از تحصیل در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، سرمایۀ اجتماعی عظیمی برای جهاددانشگاهی محسوب می‌شود که لازم است واحدهای جهاددانشگاهی با توجه بیشتر به توسعۀ مراکز و تأمین امکانات لازم برای فعالیت آنها، قدر این سرمایه اجتماعی را دانسته و برای حفظ و تقویت آن تلاش کنند.


نظر شما :