نسخه آزمایشی
۲۱۷ بازدید

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تعداد ۶۶۳ کد رشته محل درخواستی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی برای اجرا با پذیرش دانشجو در۵۰۱ کد رشته محل برای مهرماه سال جاری موافقت به عمل‌آورده است که از این تعداد ۳۰۲ کد رشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۱۹۹ کدرشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته است که در مقایسه با پذیرش مهرماه ۹۸، افزایش ۲۶ کد رشته محل را نشان می‌دهد.
دکتر محمدعلی گودرزی، سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی با اشاره به دستور رییس جهاددانشگاهی و رییس هیات امنای موسسه مبنی بر ارزیابی عملکرد مراکز علمی کاربردی ازنظر تعداد دانشجو و تصمیم‌گیری در خصوص ادامه فعالیت مراکزی که با وجود کاهش دانشجو توجیه اقتصادی ندارد گفت: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی بر اساس ارزیابی سه‌ساله خود، مراکزی را که ازنظر تعداد دانشجو کمتر از ۲۰۰ نفر دانشجو داشتند را مشخص نمود که این مراکز شامل سنندج، بجنورد، لنگرود، کاشمر، ساوه، نیم ور و اصفهان هستند که پس از برگزاری جلسات مشترک با رییس واحد و روسای مراکز فوق‌الذکر نتیجه در شورای موسسه مطرح و مقرر شد مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان شمالی (بجنورد)، کردستان(سنندج) و اصفهان به‌شرط برطرف نمودن برخی اشکالات مربوط به فضا، تجهیزات و مأموریت مرکز در ترم مهر ۱۳۹۹ پذیرش دانشجو داشته باشند و مراکز مرکز ساوه ، نیم ور ، کاشمر در مهرماه ۱۳۹۹ پذیرش دانشجو جدید نخواهند داشت.

همچنین مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر با کسب مجوز از شورای گسترش ،برای اولین بار از مهرماه ۱۳۹۹ و با ظرفیت ۴۵۰ نفر دانشجو فعالیت در حوزه آموزش عالی خود را آغاز خواهند کرد .

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی بابیان ۳۸ مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی در مهرماه۹۹ اقدام به پذیرش دانشجو خواهند نمود در خصوص کیفیت آموزشی مراکز وابسته گفت: در ارزیابی سال جاری انجام‌شده از سوی معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سطح‌بندی مراکز وابسته و تحت نظارت آن دانشگاه که با شرکت ۴۷۸ مرکز صورت پذیرفته است، مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد و کرمانشاه موفق شدند جزو ۱۰ مرکز برتر کشور و مراکز آموزش علمی کاربردی زاهدان ،بیرجند و نیم ور نیز به‌عنوان مراکز برتر استانی برگزیده شوند.

لازم به ذکر است در طرح سطح‌بندی سال ۹۹ هیچ‌یک از ۴۷۸ مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی موفق به کسب سطح ۱ ارزیابی نشدند و از میان آن‌ها ۳۰مراکز آموزشی وابسته به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی با ارتقا کیفیت آموزش و ارائه خدمات مناسب نسبت به سال ۹۸ در سطح ۲ و همچنین ۸ مرکز در سطح ۳ رتبه‌بندی قرار گرفتند و این موسسه فاقد مرکزی با سطح ۴ رتبه‌بندی است.

شایان‌ذکر است که آموزش‌های عالی علمی کاربردی در جهاددانشگاهی از سال ۱۳۷۷ با ۸ مرکز شروع و با اخذ مجوز از هیات امنای جهاددانشگاهی برای ایجاد ساختار متناسب اجرای این دوره‌ها(مطابق اساسنامه) در اواخر۱۳۸۰ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی تاسیس و در شهریور ۱۳۸۱ فعالیت خود را در این قالب دنبال کرد .

در سال ۱۳۹۰ با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی به موسسه ارتقا یافت و فعالیت خود را در قالب ستاد و ۴۳ مرکز فعال به‌عنوان بزرگ‌ترین موسسه همکار دانشگاه در سطح کشور دنبال نمود. این موسسه در حال حاضر دارای ۴۰ مرکز فعال در سطح ۲۹ استان کشور و با حدود دانشجو۱۹۰۰۰ فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰۰ هزار نفر دانش‌آموخته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تربیت نموده است.

ازجمله وجوه تمایز آموزش‌های علمی کاربردی در جهاددانشگاهی نسبت به سایر مراکز مشابه می‌توان به آشنایی با نیازهای واقعی آموزشی سازمان‌های درگیر در حوزه عملیاتی و ایجاد ساختار آموزشی مناسب و پیگیری از کادر علمی آموزشی و متبحر و کارآمد، برخورداری از فضای آموزشی ملکی و استاندارد در اغلب مراکز ، بهره‌مندی مراکز آموزش مهارتی از پشتوانه مراکز و فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش، فرهنگی و اشتغال ، استفاده از کادر هیات علمی جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها به سبب قرابت جهاددانشگاهی با اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و در قالب همکاری متقابل، تلاش در جهت فراهم نمودن فراهم نمودن تجهیزات آموزشی مناسب و استاندارد در اغلب مراکز آموزشی در سطح استان، مساعدت در دریافت شهریه دانشجو و تلاش برای استفاده دانشجویان از تسهیلات وام‌های کم‌بهره و… اشاره کرد.

بالا