نسخه آزمایشی
۲۰ بازدید

به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد

رویداد استارتاپ ویکند تبریز با حضور ۱۱۰ شرکت کننده در قالب ۱۱ تیم

به گزارش حوزه فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، این مرکز با هدف ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری و همچنین جذب تیم های فناور و صاحب ایده در مرکز نوآوری و شکوفایی برای تبدیل ایده به کسب و کار و تجاری سازی ایده ها، رویداد کارآفرینی استارتاپ ویکند تبریز را همکاری تیم اجرایی استارتاپ قونقا برگزار نمود.

فرایند امور اجرایی این رویداد از اردیبهشت ۹۷ با طراحی پوستر و ثبت رویداد در سایت evand.com و همچنین طراحی سایت swtabriz.ir توسط تیم استارتاپ آغاز گردید و اطلاع رسانی در تمام دانشگاههای تبریز و فضای مجازی انجام گرفت و در نهایت با تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام (حدود ۱۱۰ نفر ) سایت ثبت نام ۲ روز قبل از برگزاری رویداد بسته شد.

 

مجری: مرکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی تبریز
همکاران: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان شعبه جهاددانشگاهی تبریز و تیم اجرایی رویداد استارتاپی قونقا
مکان برگزاری: تبریز سالن مبین شهرداری تبریز
مدت زمان برگزاری رویداد: ۵۴ ساعت
زمان برگزاری: ۱۳ الی ۱۵ تیر ماه سال ۹۷
تعداد شرکت کنندگان: ۱۱۰ نفر
تعداد منتورها: ۱۴ نفر
تعداد گواهینامه های صادر شده: ۱۱۰ عدد
تعداد ایده های مطرح: ۵۳ عدد
تعداد تیم های تشکیل شده: ۱۱ تیم

 

اهداف برگزاری رویداد:

ایجاد بستری مناسب برای جذب و ارائه ایده ها و طرحهای نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها، صاحبان ایده های کسب و کار در حوزه های IT ، صنایع فرهنگی و هنری ، گردشگری ، عمران و معماری است. تیم های برتر رویداد علاوه بر تقدیر از اولویت جذب در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی تبریز و شروع کسب و کار نوپای خود، با ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری سازی محصول و تسهیلات مالی صندوق های کارآفرینی برخوردار خواهند شد. از دیگر اهداف رویداد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی میان دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و سایر علاقمندان
  2. تقویت توان ارائه ایده های قابل اجرا و شکستن سد محافظه کاری در خلاقیت
  3. توسعه نقش جهاددانشگاهی و مرکز نوآوری و شکوفایی بعنوان حامی و پشتیبان افراد خلاق و ایده پرداز در تجاری سازی ایده ها
  4. ایجاد فرصت شکل گیری کسب و کارهای نوپای قابل اجرا با لحاظ کردن بخش داوری تخصصی و اقتصادی
  5. کمک به فرایند تبدیل ایده به ثروت

محورهای رویداد:

  • آزاد با نگاه ویژه به گردشگری

مخاطبین رویداد: شرکت در رویداد برای همه اقشار سنی و با هر مدرکی امکان پذیر بوده و مخاطبین اصلی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای مختلف تبریز بود. افراد با تخصص گرافیکی، طراحی و آنالیز سیستم ، کد نویس، تکنیکال، بازار یاب می توانستند در این رویداد شرکت کنند.

دستاوردهای رویداد برای شرکت کنندگان:
آشنایی با روشهای خلق ایده و پرورش آن
شناخت توانمندی های فردی و اجتماعی و میزان استعداد کارآفرینانه و روحیه کار تیمی
آشنایی با فعالان و علاقه مندان به حوزه کسب و کار مرتبط با ایده آنها
آشنایی با شیوه راه اندازی یک کسب و کار نوپا در عمل
آشنایی با مهارتهای اعتبار سنجی ایده، بازاریابی، مشتری یابی و شناخت نیاز بازار

 

بالا